خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/06 - 00:20
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
آقا تهرانی در حاشیه نشست اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی (PUIC) مطرح کرد:

اهتمام اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین/ قرآن و پیامبر وجه اشتراک کشورهای اسلامی برای اتحاد بیشتر

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به طرح پیشنهاد حمایت از فلسطینیان در اتحادیه مجالس عضو سازمان همکاری کشورهای اسلامی، گفت: امیدواریم روزی موضوع فلسطین به عنوان یکی از مسائل مهم جهان اسلام در مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی مطرح و رای خوبی کسب کرده و از مردم این کشور حمایت شود.

مرتضی آقا تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حضور هیات پارلمانی ایران در نشست اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی( PUIC)، گفت: در این نشست موارد اضطراری پیشنهادی کشورهای عضو بیان شده تا پس از بررسی و هماهنگی، در مجمع عمومی اجلاسیه بین المجالس جهانی (IPU) مطرح و در خصوص آن رای گیری صورت بگیرد. در صورت تایید هر یک از پیشنهادها پارلمان‌ها برای تحقق آن تلاش می‌کنند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در نشست اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی از هر یک از اعضا درخواست می شود مواردی را به عنوان موضوع اضطراری مطرح کنند؛ از این رو امروز چهار مورد اضطراری بیان شد که یکی از مهمترین آن ها در خصوص مسئله فلسطین و لزوم حمایت پارلمان‌ها از وضعیت فلسطینیان بود که توسط کشور اندونزی مطرح شد. همچنین موضوعات دیگری نظیر لزوم رعایت حقوق انسانی در برابر مهاجران و جلوگیری از انتشار اخبار نادرست و غیرواقعی در رسانه ها و فضای مجازی در جلسه امروز مطرح شد.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور کشورهای اسلامی نظیر عراق، عمان، امارات، قطر و ... در نشست اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی، تصریح کرد: ریاست جلسه موضوع بسیار خوبی را در خصوص فلسطینیان مطرح کرد؛ وی مسئله فلسطین را یکی از موضوعات مهم جهان اسلام دانست که باید همه کشورها به آن حساس باشند. 



رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: وی همچنین اشاره کرد که علیرغم وجود جنگ های طولانی مدت در اروپا، مسلمانان هیچگاه با یکدیگر جنگی نداشتند چرا که وجه مشترک قرآن و پیامبر اکرم (ص) میان آن ها وجود داشته و باعث افزایش اتحاد میان کشورهای اسلامی می‌شود، البته ما در ایران موضوع اتحاد میان کشورهای اسلامی را همیشه دنبال کرده برای افزایش گفتمان میانه مذاهب تلاش بسیاری کردیم.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از محاسن برگزاری این گونه نشست ها امکان دیدار با نمایندگان پارلمانی کشورهای اسلامی و افزایش ارتباطات است.



وی ادامه داد: در رابطه با مسئله فلسطین  معتقدیم مردم این کشور باید برای سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند و غاصب نیز باید محکوم شود.



آقا تهرانی خاطرنشان کرد: امیدواریم موضوع فلسطین که در این نشست مطرح شد، در مجمع عمومی (IPU) نیز رای خوبی کسب کند، هر چند به دلیل حضور بیشتر کشورهای اروپایی تاکنون علی رغم طرح چندین باره مسئله فلسطین، رای کافی کسب نشده است. لذا امیدواریم روزی موضوع فلسطین به عنوان یکی از مسائل مهم جهان اسلام در مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی مطرح و رای خوبی کسب کرده و از مردم این کشور حمایت شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 332012
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار